رضایت مشتریان

در این وبلاگ به مسائل رضایت مشتریان پرداخته می شود

رضایت مشتریان

در این وبلاگ به مسائل رضایت مشتریان پرداخته می شود

  • ۱
  • ۰

وفاداری مشتری نشانه این است که چقدر مشتریان شما تمایل به بازگشت به کسب و کار شما را دارند.

صنایع مختلف دارای روش های مختلف سنجش وفاداری هستند، اما اصلی ترین راه این است که تعداد خرید ها را در طول عمر مشتری در پایگاه داده خود مشاهده کنید. با ارزش ترین مشتریان برای شما مشتریانی هستند که به کسب و کار شما وفادار بوده و چندین خرید از شما داشتهاند. اگرچه ممکن است میزان خرید آنها از شما زیاد نباشد اما احتمال دارد که در طول زمان درآمد حاصل از آنها از درآمدی که یک مشتری به میزان سنگین و زیاد اما فقط یکبار خرید میکند بیشتر باشد.

در حقیقت، تنها 5 درصد بهبود در میزان نگهداری مشتری، بین 25 تا 100 درصد افزایش سود در میان کسب وکار را به همراه دارد. مشتریان خوشحال پول بیشتری را صرف می کنند. مزایای دیگری هم برای داشتن مشتریان وفادار و هم به عنوان تبلیغات آزاد با کلمات از دهان وجود دارد،بنابراین در اینجا راه هایی برای کمک به ایجاد پایه مشتری وفادار را ارائه دادیم. هنگامی که به انواع وفاداری مشتری نگاه کنید ، شما به دنبال وفاداری مشتری متقابل هستید؛یک رابطه حقوقی که به نفع هر دو نام تجاری و مشتری است.

1.       مشتری خود را بشناسید و اجازه دهید که مشتری شما را بشناسد:

وقتی شما برای اولین بار فردی را میبینید زمانی که مجددا آن شخص را ملاقات میکنید اولین چیزی که به‌ ذهنش خطور میکند مشخصات شما و تمام مکالمه طرفین می‌باشد.در نتیجه اولین برخورد شما با مشتری بسیار مهم است و برای وفاداری مشتری بسیار با ارزش می‌باشد.

همچنی یکی از نکاتی که برای مشتری مهم است اهمیت دادن و توجه کردن به مشتری می‌باشد یا به زبانی دیگر برای مشتری ارزش قایل شدن است.

 برای مثال در روز تولدش بهش تبریک بگویید یا در روز تولدش تخفیف‌ ویژه‌ای به بدهید و بدین شکل به او نشان دهید که چقدر این مشتری برای شما ارزش‌مند است. از جمله نکات مهم دیگر شفاف سازی کسب و کارتان برای مشتری می‌باشد.

مثلا اگر محصول جدیدی را به محصولاتتان اضافه کردید به مشتری اطلاع دهید یا هرکاری که در زمینه کسب و کارتان کردید را به مشتری اطلاع دهید تا مشتری متوجه این ارزشمندی شود، اگر اخباری را قرار است که در رسانه ها  پخش کنید قبل از آن خبر را به اطلاع مشتریان خود برسانید. زمانی که آنها خبر را از رسانه میشنود با توجه به اینکه قبل از آن توسط خود شما به گوششان رسیده یک حس ارزشمندی و نزدیکی بیشتری به آنها دست میدهد در مقابل مشتری هم این ارزش‌گذاری را بی‌جواب نگذاشته و با وفاداری خود از طریق خرید به شما نشان می‌دهد.

2.       از طریقبرنامه رضایت مشتری به مشتریان خود هدیه دهید:

اعتراف:هر زمان که من در یک خرده فروشی هستم و از من میخواهند که عضو برنامه های پاداش مشتری آنها شوم،خب من هم با کمال میل می‌پذیرم.مثلا ماه اول 100هزار تومان خرج میکنم و 10 هزار تومان به‌دست می‌آورم!خب من الان یه کارت اعتباری دارم که از هر خرید از این مغازه این کارت من از طریق اعتبار شارژ می‌شود خب طبیعتا بعد از چند بار خرید ازاین مغازه میتوانم برای یک خرید از این کارت اعتباری استفاده کنم.شاید به نظر برسد که این روش برای گیرانداختن مشتری سخت باشد ولی اگر شما به پیامدهای خود صادق باشید برنامه های پاداش مربوط به کارت اعتباری می‌تواند عالی باشد.

اگر شما قادر به ایجاد کارت اعتباری نیستید میتوانید در هربار خرید مشتری به مشتری خود یک ستاره بدهید و برای یک تعداد مشخص ستاره یک هدیه برای مشتری در نظر بگیرید به عنوان مثال شما یک  کافی‌شاپ داریدو مشتری شما با هربار خرید از شما یک ستاره دریافت کرده است حال بعد از به‌دست‌آوردن 5ستاره شما او را به یک قهوه دعوت کنید.

 


  • ۹۷/۰۶/۱۸
  • hamid eslami

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی